Nieobecności lekarzy

Ze względu na fakt wykorzystywania przez lekarzy dość krótkich urlopów oraz zamiany swoich godzin pracy w danych dniach (sytuacje losowe, wyjazdy służbowe, szkolenia itp.) - nie będziemy tutaj pokazywać informacji o nieobecności.

Jeżeli Państwo chcecie koniecznie spotkać się osobiście ze swoim lekarzem rodzinnym prosimy przed przyjściem do Przychodni o zadzwonienie do Rejestracji. Kontakt

Proszę też pamiętać, że w razie nieobecności "swojego" lekarza - każdy inny lekarz załatwi Państwa bieżącą prośbę. Chodzi przede wszystkim o powtórki leków, wystawienie skierowań, itp.


Aktualności

No i mamy wreszcie ciepłe dni – lato i wakacje!

Czy ten okres jest inny dla pacjentów i przychodni?

W pewnym sensie tak – jesień, zima, wczesna wiosna to okres katarów, gryp, złego samopoczucia, gorączki itp.

Czy zapomniałem o COVID-ie?

Ale nie! On też o nas nie zapomniał – to myśmy o nim zapomnieli. Mimo ciepła i lata cały czas (na szczęście sporadycznie) któryś z pacjentów ma robiony u nas test jako dodatki. Covid całe szczęście, że już nie tak agresywny - jednak istnieje.

Ale nie o nim pomówimy.

Latem jak zawsze rozpoczynają się urlopy – stąd prośba do Was, drodzy Pacjenci. Jeżeli chcecie spotkać się ze swoim lekarzem w gabinecie, najpierw sprawdźcie to. O dłuższych urlopach informować będziemy na naszej stronie WWW, ale są też krótkie wyjazdy lekarzy, czasami nieplanowane.

Zanim przyjdziecie zadzwońcie do Rejestracji i dopytajcie. Oczywiście każdy pacjent będzie przyjęty, ale może być przyjęty nie przez tego lekarza, do którego się zaoptował.

Zachęcamy też w przypadku powtórek leków o korzystanie z naszej strony internetowej. O każdej porze dnia i nocy można wysłać zamówienie, a na drugi dzień nr recepty przyjdzie emailem lub na telefon.

I jeszcze na koniec jedna sprawa – IKP, czyli Internetowe Konto Pacjenta. Bardzo dużo pacjentów go nie uruchomiło. Pytamy czasami w Rejestracji – dlaczego ? „A po co mi – jakieś tam telefoniczne nowinki !”. Szkoda, bo naprawdę szybko i sprawnie działają np. powtórki leków połączone w opcji: zamówienie przez stronę internetową – odbiór na własnym telefonie.

Zachęcamy do tego cały czas. Jeżeli ktoś twierdzi, że nastąpi powrót do papierowych recept – to się tego nie doczeka. IKP staje się dzisiaj tym samym co karta bankomatowa. Na pytanie czy jest niezbędna – odpowiedź będzie – NIE. Nie jest niezbędna, ale bardzo ułatwia życie. Podobnie jest z IKP.

To tyle na szybko na lato.

Wszystkim pacjentom życzymy miłego wypoczynku, rzadkiego korzystania z przychodni i do usłyszenia jesienią.

Pozdrawiamy !


Listopad zawsze zwiastuje prawdziwą, chłodną i nieprzyjemną jesień.

I tak jest również tym razem. Mimo, że jeszcze temperatury są dość wysokie, to są one tylko przez 2-3 godziny dziennie. Reszta to już chłód.

Widzimy to również w przychodni. Zwiększa się liczba osób potrzebujących pomocy – zwłaszcza przy infekcjach dróg oddechowych. Standard jesienny, ale i też wczesnowiosenny.

Widzimy też od października dość pokaźną liczbę osób szczepiących się na grypę. Bardzo duże zwiększenie tej liczby w porównaniu z zeszłym rokiem ! To dobrze. Przeważają osoby starsze, ale i osób w średnim wieku nie brakuje. Młodzi jak zawsze nie wierzą, że zachorują, więc szczepiących się na grypę nie widać.

Gdy szczepienie na grypę trwa to prawie zamarło szczepienie na Covid. Ostatni zamówiony przez nas pakiet (30 szt. szczepionek – nie można zamówić mniej !) szczepiliśmy na 3 transze (18-6-6 osób) i ledwo, ledwo udało nam się nie wylać kilku dawek do zlewu. Smutne to, bo 98 % zaszczepionych przez nas tej jesieni to 4 dawki. Pierwszą dawką zdecydowały się zaszczepić …… 3 osoby, w tym 2 z Ukrainy.

Na razie tylko zapisujemy ewentualnych chętnych. Zamówimy jak będziemy mieć choć 10-15 osób. Na czas pisania tego artykułu to …… zero chętnych.

Ale mamy też miły akcent. Dołączyła do naszego teamu lekarka z Ukrainy – Yevheniia z Zaporoża. Tam pracowała jako lekarz rodzinny. Bardzo miła koleżanka, która na razie czeka na odpowiednie dokumenty, ale codziennie już pomaga nam w pracy. Asystuje w gabinetach zarazem ucząc się Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, a przede wszystkim języka polskiego. Już mówi bardzo dobrze – codziennie lepiej ! Super sprawą jest jej rozmowa z osobą mówiącą wyłącznie gwarą śląską ! Ale pocieszamy ją, że my też do końca wszystkich słów nie rozumiemy. Zawsze trzeba do tego podejść z uśmiechem !

Na razie jak zawsze zachęcamy do rejestracji przez naszą stronę internetową lub e-mailowo, a nie tylko telefonicznie. Niektóre osoby mówią, że nasz telefon jest ciągle zajęty. To prawda – ale nie wiedzą, że od ponad roku mamy w przychodni …. 10 nr telefonów ! Wszystkie podaliśmy na naszej stronie WWW. Proszę spróbować też przez Skypa – niedużo, ale mamy i takie wideo porady.

Pozdrawiamy !


Mamy wiosnę 2022.

Co zmieniło się od ostatnich naszych Aktualności?

Bardzo dużo!

W sprawach medycznych to przede wszystkim wojna na Ukrainie i bardzo radykalne zmiany w przepisach polskich dot. COVID-19.

O ile wojna na Ukrainie i przyjmowanie w przychodni obywateli z tego kraju nie wprowadza żadnych zmian w stosunku do przyjmowania naszych pacjentów – to nowe przepisy COVID-owe dużo zmieniły.

Wobec tego parę najistotniejszych wiadomości z tego zakresu.

Od 1 kwietnia br. lekarze nie kierują już pacjentów podejrzanych o zarażanie się COVID-19 do zewnętrznego laboratorium, lecz robią testy sami (bezpłatnie dla pacjentów). Jeżeli wywiad z pacjentem wskazuje na zarażenie COVID to lekarz w odrębnym gabinecie wykonuje mu 15-minutowy test. Wynik negatywny to oczywiście rozpoczęcie dalszej procedury leczenia. Wynik pozytywny to postępowanie zgodne z nowymi przepisami i zgłoszenie tego faktu do stacji SANEPID. W razie potrzeby lekarz wystawia EZLA.

Nie chcemy tutaj wyrażać własnej opinii na takie rozwiązania prawne, ale nie ograniczają one rozprzestrzeniania się wirusa – zwłaszcza, gdy pacjent nie będzie przetestowany lub po prostu nie zgłosi się z objawami.

Nie musimy też dodawać faktu, że proces szczepień uległ w naszej przychodni zakończeniu. Nie szczepimy już od marca. Powód jest bardzo prosty. Najmniejsze opakowanie szczepionek jakie możemy zamówić to 30 szt. Od marca nie możemy już znaleźć takiej ilości chętnych i ostatnia nasza transza szczepionek w pewnej ilości zmarnowała się. Smutne, ale prawdziwe.

O sprawach związanych z COVD-19 w połączeniu ze szpitalami, sanatoriami, rehabilitacją, klinikami itp. nie będziemy pisać, bo to temat bezpośrednio nie zmieniający postępowanie w przychodniach.

Na koniec możemy jedynie przypomnieć, że w przychodniach (i innych obiektach medycznych) nadal obowiązują maseczki. Bardzo tego przestrzegamy bo często dochodzi do niepotrzebnych wymian zdań z pacjentami, którzy tego nie respektują. A „pozytywni” na COVID-19 nadal odwiedzają naszą przychodnię i musimy stosować podstawowy reżim w tych sprawach, dbając jednocześnie o nasze i innych pacjentów zdrowie.

Co będzie jesienią?

Trudno w tej chwili wyrokować. Wzorem ubiegłych lat możemy spodziewać się „nowych fal” zarażeń. Jakie to będą mutacje i jak zjadliwe – najbliższe miesiące pokażą.

Na razie rozpoczyna się okres wiosenno-letni i myślimy, że ten czas przyniesie nieco wytchnienia w obrębie spraw Covid-owych jak i innych infekcyjnych chorób naszych pacjentów.

Oby tak było!


„Kończąc mamy nadzieję, że jesień nie będzie taka jak w zeszłym roku. Ale już się do niej przygotowujemy”.

Tak zakończyliśmy ostanie AKTUALNOŚCI, i... rzeczywiście w lipcu mieliśmy dużo racji.

Ale po kolei.

Pandemia COVID-19 szybko się rozkręca – na szczepienia I dawką jest bardzo mało chętnych. W opcji miesięcznej I dawką wyrażą chęć zaszczepienia się ok.15-20 osób. Owszem – są szczepienia, ale głównie dawkami przypominającymi (tzw. „trzecimi” – choć nie jest to poprawna nazwa). Oczywiście do 1 listopada opcja ta dotyczy osób w pełni zaszczepionych (50+), którzy zrobili to ponad pół roku temu. Wiemy już, że od 2 listopada będą z tego mogli skorzystać wszyscy, którzy zaszczepili się ponad pół roku temu i mają skończone 18 lat.

Ta opcja na pewno na początku zwiększy liczbę szczepiących się, ale to wszystko już ludzie... w pełni zaszczepi. Najbardziej jednak chodzi o chęć zapisania się na I dawkę.

Ale zostawmy na razie COVID – mamy u naszych drzwi również grypę.

I tu też mamy dobrą informację dla osób 75+ oraz wyznaczonych zawodów. Rozpoczęliśmy w październiku szczepienia „za darmo” tych osób. Najkrócej mówiąc – osoby te nie muszą kupować szczepionki na grypę. Wystarczy, że zapiszą się na wizytę w gabinecie lekarskim (badanie kwalifikacyjne) i w dowolnym dniu wychodzą zaszczepienie na grypę.

Zachęcamy do tego seniorów, bo mimo, że jesteśmy małym NZOZ – mieliśmy już w tym roku przypadki grypy. Inne sprawy na razie bez większych zmian. Czyli przychodnia jest całkowicie otwarta i myślimy, że tak na razie będzie. Nie wiemy co nasz rząd przygotuje w razie dalszego rozprzestrzeniania się COVID-a. Ale to już opcje na przyszłość.

Kończąc zachęcamy pacjentów do korzystania z naszej strony WWW, a zwłaszcza do korzystania z opcji zamawiania leków. Cieszymy się bardzo, że mamy coraz większe grono korzystających z tej funkcji. To sprawne i szybkie zamówienie stale powtarzanych leków przez 24 h / 7 dni w tygodniu. Zachęcamy do tego.

Pozdrawiamy – zespół Przychodni


W ostatnich aktualnościach informowaliśmy przede wszystkim o akcji szczepieniowej. Dzisiaj też o szczepieniach, ale nie tylko.

Przede wszystkim informacja o pełnym otwarciu przychodni.

Budynek na Pieloka 14 jest otwarty w godzinach przyjęć dla wszystkich pacjentów.

Co to znaczy?

Każda osoba, która chce mieć wizytę w gabinecie lekarza może przyjść do Rejestracji i ją zarezerwować. Nie oznacza to, że zaraz po rezerwacji dostanie się do gabinetu. Będzie miała tylko wyznaczona godzinę. Stąd zachęcamy, aby osoby zanim przyjdą na wizytę w gabinecie dokonały czynności rejestracyjnych przez telefon, e-mail, czy przez naszą stronę internetową. Zapobiegnie to tłokowi na poczekalni i zarazem zaoszczędzi czasu.

Oczywiście do przychodni wchodzimy w maseczce i po dezynfekcji rąk.

Powtórki leków pozostają bez zmian i jeżeli chodzi tylko o sam fakt powtórzenia to zachęcamy zrobić to telefonicznie, e-mailowo, czy przez naszą stronę www. Raczej odradzamy robienie tego osobiście, gdyż kod recepty nie otrzymamy natychmiast. Lekarz sprawdza co jakiś czas wypisane przez pielęgniarki recepty, weryfikuje ich poprawność oraz odpłatność i wtedy je wysyła. Stąd proces ten jakiś czas trwa.

I tu wielka prośba do pacjentów!

Zakładajcie Państwo konta IKP (Internetowe Konto Pacjenta).

Pacjenci nie chcą wierzyć, że lekarz każdą receptę dostarcza im do... domu! Jak to – to czemu nikt nie przychodzi do moich drzwi ! Ano nie przychodzi lekarz z papierową receptą do domu pacjenta, lecz przychodzi do domu sms z e-receptą ! Bardzo, bardzo wygodne, ale podobnie jak do szczepienia trudno jest pacjentów do tego przekonać. Zwłaszcza, że oprócz recept przychodzą e-skierowania, e-zwolnienia lekarskie, certyfikaty o zaczepieniu.

Na koniec chwilę o szczepieniach.

Sprawa cały czas aktualna. Jak Państwo widzicie w całej Polsce – nie tylko w naszej przychodni – brakuje chętnych do zaszczepienia. Stąd musieliśmy zmienić nieco sposób działania. Ze względu na brak chętnych zeszliśmy do 1 dnia szczepień w miesiącu (30 osób) i to na tą niewielką ilość mamy problemy znaleźć chętnych. Zachęcamy więc do szukania informacji o szczepieniach na ogólnopolskiej infolinii 989 lub zapytać się w naszej rejestracji na jaki konkretny dzień w danym m-cu można się zapisać. Przykre to, że ilość szczepień tak drastycznie spadła i czas kiedy szczepiliśmy prawie codziennie spadł do 1 dnia w m-cu. Ale nie mamy na to wpływu. A stopień zaszczepienia naszych pacjentów zapisanych do naszej przychodni na dzień 20 lipca wynosił 54 %. Nie jest to mało jak na warunki ogólnopolskie, ale zadowolenia w tej liczbie nie widzimy.

Kończąc mamy nadzieję, że jesień nie będzie taka jak w zeszłym roku. Ale już się do niej przygotowujemy.


Miesiąc temu informowaliśmy w jakim miejscu jesteśmy jako przychodnia w szczepieniu naszych pacjentów.

Po miesiącu opiszemy kilka spraw, które uległy zmianie.

Przede wszystkim MZ odblokował ogólnopolską listę (E-rejestrację), gdzie mogliśmy wpisać pacjentów 70, 80 i 90 + do systemu. Ci pacjenci, którzy chcieli się u nas szczepić szczepionką Pfeizer a nie „załapali” się na listę zapisów w pod koniec stycznia – wszyscy zostali wprowadzeni do E-rejestracji. Było ich ponad 300 oczekujących na podanie terminu szczepienia. W tej chwili zajęli wszystkie terminy do połowy czerwca. I... znów stoimy, bo MZ zablokował E-rejestrację na dzień 15 czerwca.

Co to znaczy?

Ci pacjenci najstarsi, który jeszcze się zapisują znów będą musieli czekać na odblokowanie listy.

Co im doradzamy?

Przede wszystkim aby spróbowali zarejestrować się na infolinii 989. Nie sugerujemy im innych sposobów komputerowych, bo ten przedział wiekowy raczej się nimi nie zajmuje.

Co da zadzwonienie na infolinię?

Pani rejestratorka sprawdzi możliwości zaszczepienia się w okolicy Olesna i zaproponuje jakieś sensowne miejsce i datę.

Dlaczego gdzieś indziej można się zaszczepić szybciej niż w naszej przychodni?

Powód jest bardzo prosty – przychodnie (niezależnie od wielkości) dostają po 30 szczepionek na tydzień. Im mniejsza przychodnia tym szybciej „wyszczepia” swoich pacjentów i ma możliwości szczepić innych. Takim sposobem już dużo naszych pacjentów zaszczepiło się w innych przychodniach powiatu – zwłaszcza ci, którzy wpisali się na listę do nas dość późno.

Polecamy ten sposób – zawsze warto sprawdzić, czy gdzieś nie jest szybciej!

Druga sprawa do dodatkowe szczepienia AstrąZenecą.

Nie będziemy pisać o niej, gdyż już zbyt dużo o tym napisano. Prawda jest taka, że mamy bardzo duże obłożenie na zapisy na nią. I znów polecamy infolinię. Zawsze warto sprawdzić czy gdzieś w pobliżu nie można zapisać się na „Astrę” na szybszy termin. Nasza przychodnia na AstręZenecę ma obłożenie do połowy roku.

Szanowni Pacjenci.

Sugerujemy – szczepmy się, szczepmy się i jeszcze raz szczepmy się!

Na dzień dzisiejszy nie ma lepszej alternatywy niż szczepionki. Kto sądzi inaczej gra po prostu w „rosyjską ruletkę”. Ale to jego i tylko jego decyzja.

Sugerujemy też aby sprawdzić na infolinii lub przez Internet, czy gdzieś można zaczepić się szybciej – a można ! Z powodu o którym już pisaliśmy.

Szanujemy każdą decyzję – to Państwa wybór i zrobicie jak uważacie.


Szczepienia – i co dalej?

26 stycznia br. jak i inne przychodnie w Polsce rozpoczęliśmy szczepienia seniorów (80+).

Kilka informacji z niecałego m-ca szczepień.

Zestawy szczepionek są nam dostarczane cotygodniowo. Ilość – 1 ampułka na dzień ! W praktyce z jednej ampułki jest 6 szczepionek – to wszystko co możemy wykonać. Stąd kumulujemy: (5 dni x 6 szczepień) = 30 osób tygodniowo. I to na razie wszystko na co możecie Państwo liczyć do końca marca br. Czy ilości się zwiększą – martwimy się, aby się nie zmniejszyły. Co tydzień są perturbacje z dostawami.

W praktyce udało nam się na ogólnopolską listę „e-rejestracji” wpisać 288 osób i... Stop! To 30 osób tygodniowo do końca marca i Minister Zdrowia na razie zablokował tą listę. Nie da się wpisać osób np. na 1 kwietnia.

Co robi nasza przychodnia?

Jeżeli ktoś zadzwoni do nas (na razie mogą to robić osoby 70+) zapisujemy na naszą listę „przychodnianą”. Jak zostanie odblokowana lista ogólnopolska e-rejestracji, będziemy dzwonić po kolei do osób, które się u nas zapisały i pytać je czy wpisać je na listę ogólnopolską z podaniem terminu szczepienia. Nie ukrywamy, że przy ilość 30 szt. na tydzień będą to terminy II, III i IV kwartału 2021. Cały czas zakładamy, że ilość szczepionek kiedyś się zwiększy i będziemy mogli „ruszyć pełną parą” ze szczepieniami. Na razie to tylko... 30 szt. na tydzień.

Drodzy Pacjenci.

Tyle możemy wam powiedzieć na tą chwilę. Gdyby sytuacja się zmieniła (na korzyść lub... niekorzyść) – poinformujemy Was.

Nasza sugestia w związku z zapisami jest tylko jedna: jeżeli to możliwe zapisując się podawajcie telefony komórkowe. Swoje, swoich dzieci, wnuków).

Dlaczego?

Ogólnopolski system e-rejestracji jest tak zrobiony, że każda zmiana w nim powoduje przysłanie sms-a do zainteresowanego. Oczywiście podając numer stacjonarny my wpiszemy go. Powoduje to, że jesteście Państwo pozbawienie bieżących informacji (np. o opóźnieniu lub przyśpieszeniu szczepienia) – dopiero tuż przed terminem faktycznego szczepienia my dzwonimy i rozmawiamy z tymi pacjentami.

Reasumując - na razie to i Państwo i my możemy tylko zastosować... cierpliwość. Dzwoniąc pod numery naszej przychodni możecie Państwo zasięgnąć informacji. Informacje te przy najmniej na razie w radykalny sposób się nie zmienią.

Pozdrawiamy.


Informacja dla osób odbywających kwarantannę lub chorych na COVID19 – dane otrzymane z SANEPID (załącznik).


Od 1 listopada nasza przychodnia otrzymała dodatkowe numery telefonów do kontaktów pacjentów z lekarzami. Są one połączone bezpośrednio do gabinetów lekarskich. Numery telefonów znajdą Państwo w harmonogramie pracy lekarzy w zakładce Godziny przyjęć.


Od 1 lipca rozpoczęłyśmy wystawianie e-skierowań. Mimo, że ostateczny termin wdrożenia ich upływa 1 stycznia 2021 roku - testujemy już tą funkcję. Dlatego państwo możecie spotkać się już z innym wzorem na papierowej wersji, którą otrzymacie. Do 31 grudnia 2020 mamy obowiązek wystawiać Wam oprócz wersji elektronicznej również wersję papierową. Od 1 stycznia 2021 dostaniecie państwo tylko 4-ro cyfrowy kod e-skierowania (podobnie jak e-recepty) bez wersji papierowej.


Ze względu na obecną sytuację związaną z epidemią koronowirusa – od 18 marca br. do odwołania nasza przychodnia (zgodnie z obowiązującymi przepisami) zmienia sposób rejestrowania i obsługi pacjentów.

Kontakt wyłącznie przez:

  • telefony: 34 350 53 70 oraz 699 825 337
  • e-maile: przychodnia@nzoz-biz.pl (sprawy ogólne) oraz recepty@nzoz-biz.pl (zamawianie recept, konsultacje medyczne)
  • Skype:
    • Grażyna Borowik-Bzdzion, live:.cid.15ab8a53b3c50e9f (Olesno / Lekarz)
    • Jolanta Idasiak, live:.cid.429ae72526261308 (Olesno / Lekarz)
    • Anna Maria Zygmunt, live:.cid.149aff4da8d17f0e (Olesno / Lekarz)
  • przez formularz w zakładce Kontakt na naszej stronie
  • i oczywiście domofonem, który jest przed drzwiami wejściowymi do budynku przychodni od strony ul. Pieloka.

Sprawy takie jak powtórki leków, wypisanie zlecania na wyroby medyczne odbywają się w 100% elektronicznie. Jeżeli zachodzi uzasadniona potrzeba, aby lekarz zobaczył pacjenta – uzgadniane jest to telefonicznie z Rejestracją a pacjent wchodzi z zachowaniem zasad, które przekazuje mu pielęgniarka odbierając go od drzwi wejściowych.

Uwaga!

W okresie pandemii godziny przyjęć lekarzy mogą nieco ulec zmianie!

Prosimy nie sugerować się informacjami podanymi w harmonogramie przyjęć, lecz przed przyjazdem potwierdzić faktyczny czas kontaktując się z Rejestracją (34 350 53 70 lub 699 825 337).

O ewentualnych zmianach lub powrocie do standardowej pracy przychodni niezwłocznie Państwa poinformujemy.


Od stycznia br. wszyscy lekarze w Polsce wystawiają e-recepty przychodzące na telefon lub e-mail. Pandemia przez przypadek potwierdziła skuteczność tego sposobu.

W naszej przychodni istnieje możliwość założenia Profilu Zaufanego i Internetowego Konta Pacjenta dzięki którym ten sposób działa. Robi to nasz informatyk, ale robił to do połowy marca. Obecnie z wiadomych przyczyn jest ta czynność zawieszona.

Można jednak założyć Profil Zaufany nie wychodząc z domu (np. przez bank) i zachęcamy do tego. Wypisana recepta przychodzi wtedy na telefon czy e-mail i jest to dzisiaj najbardziej komfortowa metoda jej otrzymania. Zachęcamy do zakładania PZ i IKP – naprawdę bardzo to ułatwia dostanie recepty!


W czasie pandemii zmieniliśmy czas łączenia się z lekarzem za pomocą Skypa. Teraz można przeprowadzić tele-wizytę z wybranym lekarzem przez cały czas trwania jego pracy w Przychodni, a nie tylko o określonych godzinach (Harmonogram Przyjęć). Można próbować połączyć się bez awizowania tele-wizyty bezpośrednio na komputer w gabinecie lekarskim, ale jeżeli lekarz będzie w tym czasie zajęty – poda godzinę o której można spróbować ponownie.


Korzystacie obecnie Państwo z drugiej, nowej wersji naszej strony internetowej. Została mocno zmodyfikowana i uzupełniona o opcję internetowego zamawiania recept na stale powtarzane leki. Jeżeli Państwo widzicie jakąś opcję o którą warto tą stronę wzbogacić lub informacje, które na niej winne się znaleźć – napiszcie – będziemy wdzięczni i z góry dziękujemy za każdą sugestię w tym względzie.