Aktualności

Miesiąc temu informowaliśmy w jakim miejscu jesteśmy jako przychodnia w szczepieniu naszych pacjentów.

Po miesiącu opiszemy kilka spraw, które uległy zmianie.

Przede wszystkim MZ odblokował ogólnopolską listę (E-rejestrację), gdzie mogliśmy wpisać pacjentów 70, 80 i 90 + do systemu. Ci pacjenci, którzy chcieli się u nas szczepić szczepionką Pfeizer a nie „załapali” się na listę zapisów w pod koniec stycznia – wszyscy zostali wprowadzeni do E-rejestracji. Było ich ponad 300 oczekujących na podanie terminu szczepienia. W tej chwili zajęli wszystkie terminy do połowy czerwca. I... znów stoimy, bo MZ zablokował E-rejestrację na dzień 15 czerwca.

Co to znaczy?

Ci pacjenci najstarsi, który jeszcze się zapisują znów będą musieli czekać na odblokowanie listy.

Co im doradzamy?

Przede wszystkim aby spróbowali zarejestrować się na infolinii 989. Nie sugerujemy im innych sposobów komputerowych, bo ten przedział wiekowy raczej się nimi nie zajmuje.

Co da zadzwonienie na infolinię?

Pani rejestratorka sprawdzi możliwości zaszczepienia się w okolicy Olesna i zaproponuje jakieś sensowne miejsce i datę.

Dlaczego gdzieś indziej można się zaszczepić szybciej niż w naszej przychodni?

Powód jest bardzo prosty – przychodnie (niezależnie od wielkości) dostają po 30 szczepionek na tydzień. Im mniejsza przychodnia tym szybciej „wyszczepia” swoich pacjentów i ma możliwości szczepić innych. Takim sposobem już dużo naszych pacjentów zaszczepiło się w innych przychodniach powiatu – zwłaszcza ci, którzy wpisali się na listę do nas dość późno.

Polecamy ten sposób – zawsze warto sprawdzić, czy gdzieś nie jest szybciej!

Druga sprawa do dodatkowe szczepienia AstrąZenecą.

Nie będziemy pisać o niej, gdyż już zbyt dużo o tym napisano. Prawda jest taka, że mamy bardzo duże obłożenie na zapisy na nią. I znów polecamy infolinię. Zawsze warto sprawdzić czy gdzieś w pobliżu nie można zapisać się na „Astrę” na szybszy termin. Nasza przychodnia na AstręZenecę ma obłożenie do połowy roku.

Szanowni Pacjenci.

Sugerujemy – szczepmy się, szczepmy się i jeszcze raz szczepmy się!

Na dzień dzisiejszy nie ma lepszej alternatywy niż szczepionki. Kto sądzi inaczej gra po prostu w „rosyjską ruletkę”. Ale to jego i tylko jego decyzja.

Sugerujemy też aby sprawdzić na infolinii lub przez Internet, czy gdzieś można zaczepić się szybciej – a można ! Z powodu o którym już pisaliśmy.

Szanujemy każdą decyzję – to Państwa wybór i zrobicie jak uważacie.


Szczepienia – i co dalej?

26 stycznia br. jak i inne przychodnie w Polsce rozpoczęliśmy szczepienia seniorów (80+).

Kilka informacji z niecałego m-ca szczepień.

Zestawy szczepionek są nam dostarczane cotygodniowo. Ilość – 1 ampułka na dzień ! W praktyce z jednej ampułki jest 6 szczepionek – to wszystko co możemy wykonać. Stąd kumulujemy: (5 dni x 6 szczepień) = 30 osób tygodniowo. I to na razie wszystko na co możecie Państwo liczyć do końca marca br. Czy ilości się zwiększą – martwimy się, aby się nie zmniejszyły. Co tydzień są perturbacje z dostawami.

W praktyce udało nam się na ogólnopolską listę „e-rejestracji” wpisać 288 osób i... Stop! To 30 osób tygodniowo do końca marca i Minister Zdrowia na razie zablokował tą listę. Nie da się wpisać osób np. na 1 kwietnia.

Co robi nasza przychodnia?

Jeżeli ktoś zadzwoni do nas (na razie mogą to robić osoby 70+) zapisujemy na naszą listę „przychodnianą”. Jak zostanie odblokowana lista ogólnopolska e-rejestracji, będziemy dzwonić po kolei do osób, które się u nas zapisały i pytać je czy wpisać je na listę ogólnopolską z podaniem terminu szczepienia. Nie ukrywamy, że przy ilość 30 szt. na tydzień będą to terminy II, III i IV kwartału 2021. Cały czas zakładamy, że ilość szczepionek kiedyś się zwiększy i będziemy mogli „ruszyć pełną parą” ze szczepieniami. Na razie to tylko... 30 szt. na tydzień.

Drodzy Pacjenci.

Tyle możemy wam powiedzieć na tą chwilę. Gdyby sytuacja się zmieniła (na korzyść lub... niekorzyść) – poinformujemy Was.

Nasza sugestia w związku z zapisami jest tylko jedna: jeżeli to możliwe zapisując się podawajcie telefony komórkowe. Swoje, swoich dzieci, wnuków).

Dlaczego?

Ogólnopolski system e-rejestracji jest tak zrobiony, że każda zmiana w nim powoduje przysłanie sms-a do zainteresowanego. Oczywiście podając numer stacjonarny my wpiszemy go. Powoduje to, że jesteście Państwo pozbawienie bieżących informacji (np. o opóźnieniu lub przyśpieszeniu szczepienia) – dopiero tuż przed terminem faktycznego szczepienia my dzwonimy i rozmawiamy z tymi pacjentami.

Reasumując - na razie to i Państwo i my możemy tylko zastosować... cierpliwość. Dzwoniąc pod numery naszej przychodni możecie Państwo zasięgnąć informacji. Informacje te przy najmniej na razie w radykalny sposób się nie zmienią.

Pozdrawiamy.


Informacja dla osób odbywających kwarantannę lub chorych na COVID19 – dane otrzymane z SANEPID (załącznik).


Od 1 listopada nasza przychodnia otrzymała dodatkowe numery telefonów do kontaktów pacjentów z lekarzami. Są one połączone bezpośrednio do gabinetów lekarskich. Numery telefonów znajdą Państwo w harmonogramie pracy lekarzy w zakładce Godziny przyjęć.


Od 1 lipca rozpoczęłyśmy wystawianie e-skierowań. Mimo, że ostateczny termin wdrożenia ich upływa 1 stycznia 2021 roku - testujemy już tą funkcję. Dlatego państwo możecie spotkać się już z innym wzorem na papierowej wersji, którą otrzymacie. Do 31 grudnia 2020 mamy obowiązek wystawiać Wam oprócz wersji elektronicznej również wersję papierową. Od 1 stycznia 2021 dostaniecie państwo tylko 4-ro cyfrowy kod e-skierowania (podobnie jak e-recepty) bez wersji papierowej.


Ze względu na obecną sytuację związaną z epidemią koronowirusa – od 18 marca br. do odwołania nasza przychodnia (zgodnie z obowiązującymi przepisami) zmienia sposób rejestrowania i obsługi pacjentów.

Kontakt wyłącznie przez:

  • telefony: 34 350 53 70 oraz 699 825 337
  • e-maile: przychodnia@nzoz-biz.pl (sprawy ogólne) oraz recepty@nzoz-biz.pl (zamawianie recept, konsultacje medyczne)
  • Skype:
    • Grażyna Borowik-Bzdzion, live:.cid.15ab8a53b3c50e9f (Olesno / Lekarz)
    • Jolanta Idasiak, live:.cid.429ae72526261308 (Olesno / Lekarz)
    • Anna Maria Zygmunt, live:.cid.149aff4da8d17f0e (Olesno / Lekarz)
  • przez formularz w zakładce Kontakt na naszej stronie
  • i oczywiście domofonem, który jest przed drzwiami wejściowymi do budynku przychodni od strony ul. Pieloka.

Sprawy takie jak powtórki leków, wypisanie zlecania na wyroby medyczne odbywają się w 100% elektronicznie. Jeżeli zachodzi uzasadniona potrzeba, aby lekarz zobaczył pacjenta – uzgadniane jest to telefonicznie z Rejestracją a pacjent wchodzi z zachowaniem zasad, które przekazuje mu pielęgniarka odbierając go od drzwi wejściowych.

Uwaga!

W okresie pandemii godziny przyjęć lekarzy mogą nieco ulec zmianie!

Prosimy nie sugerować się informacjami podanymi w harmonogramie przyjęć, lecz przed przyjazdem potwierdzić faktyczny czas kontaktując się z Rejestracją (34 350 53 70 lub 699 825 337).

O ewentualnych zmianach lub powrocie do standardowej pracy przychodni niezwłocznie Państwa poinformujemy.


Od stycznia br. wszyscy lekarze w Polsce wystawiają e-recepty przychodzące na telefon lub e-mail. Pandemia przez przypadek potwierdziła skuteczność tego sposobu.

W naszej przychodni istnieje możliwość założenia Profilu Zaufanego i Internetowego Konta Pacjenta dzięki którym ten sposób działa. Robi to nasz informatyk, ale robił to do połowy marca. Obecnie z wiadomych przyczyn jest ta czynność zawieszona.

Można jednak założyć Profil Zaufany nie wychodząc z domu (np. przez bank) i zachęcamy do tego. Wypisana recepta przychodzi wtedy na telefon czy e-mail i jest to dzisiaj najbardziej komfortowa metoda jej otrzymania. Zachęcamy do zakładania PZ i IKP – naprawdę bardzo to ułatwia dostanie recepty!


W czasie pandemii zmieniliśmy czas łączenia się z lekarzem za pomocą Skypa. Teraz można przeprowadzić tele-wizytę z wybranym lekarzem przez cały czas trwania jego pracy w Przychodni, a nie tylko o określonych godzinach (Harmonogram Przyjęć). Można próbować połączyć się bez awizowania tele-wizyty bezpośrednio na komputer w gabinecie lekarskim, ale jeżeli lekarz będzie w tym czasie zajęty – poda godzinę o której można spróbować ponownie.


Korzystacie obecnie Państwo z drugiej, nowej wersji naszej strony internetowej. Została mocno zmodyfikowana i uzupełniona o opcję internetowego zamawiania recept na stale powtarzane leki. Jeżeli Państwo widzicie jakąś opcję o którą warto tą stronę wzbogacić lub informacje, które na niej winne się znaleźć – napiszcie – będziemy wdzięczni i z góry dziękujemy za każdą sugestię w tym względzie.